Träning för Anki Tifelt

Träningen idag gick super! Gjorde bara basic stuff, volter och rakspår med mycket fokus på ställningen.

Började rida fram och Yackie var jättestel, tvekade på om hon gick rent en kort stund, så stel var hon, men provade trava lite och då släppte det. Inte konstigt att hon var stel med tanke på att det var -14 grader här idag, och kan ha varit ännu kallare i stallet då det ofta är det där Y står...? I alla fall skulle jag kunna beskriva Anki med ett ord; G-R-Y-M! Som sagt, vi gjorde inget avancerat, vilket jag personligen tyckte var bra. Jag känner att, efter Blomme, behöver jag börja om lite, för B kunde man inte rida som andra hästar. Så behöver en noggrann tränare som börjar från grunden om det behövs, men inte är långsam eller passiv. Tycker att Anki passade bra in på mina krav. Anki var på, och lite sträng, men på ett väldigt schysst och bra sätt. I slutet fick jag en stor wow-känsla, för på slutet behövde jag inte göra mycket, utan höll ihop händerna och korrigerade lite med skänklarna och Y gick hur bra som helst, hon var riktigt lösgjord. Hon höll formen långa stunder och jag kunde rida på fyrkanten utan att hon blev stark eller springig, eller för den delen släppte formen. Galopperna blev också väldigt bra och ja, jag känner att vi, jag och Y, är påväg åt rätt håll. Tack Anki för den pushen! Det behövs ju ibland. ;)

Nu gäller det bara att komma ihåg det hon sa och rida ännu bättre nästa gång! Puss & godnatt /I


Kommentarer
Postat av: Elvira

Gud va kul!! Tränare kan verkligen göra susen :D

2013-03-12 @ 11:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0