Inte enligt planerna

Hade tänkt öva mycket sidvärtsrörelser, öppnor och slutor, skänkelvikningar osv. Blev inte alls så, Y var lite stark och bet fast lite i höger så jag började bara värma upp på volterna och på spåret, hon var ganska så sammarbetsvillig och bra i temperamentet, kunde sitta ner i traven utan att hon försökte springa ifrån mig trots att jag red med ett spö i handen hela tiden för att få henne lite mer på bakdelen, ett litet pet, eller bara ha det i handen, kan faktiskt göra stor skillnad på Y! Hon höll dessutom formen ganska så bra idag, på både volter och fyrkantsspår. Dock blev hon väldigt springig efter galopperna och gick lite mot handen.

Försökte mig även på att rida igenom programmet inför Bohuscupen, gick faktiskt helt okej! Red igenom det en gång först, och vägarna blev inte bra, behöver jobba på dem, men däremot hennes högergalopp blev hur fin som helst! Även ut på spåret höll hon formen och var riktigt maffig, så det var kul. Sedan andra gången jag skulle rida programmet blev hon lite stark, hon var lite trött så jag utmanade väl ödet litegrann. ;) Så fattade bara galopp, red in på en mindre volt och saktade av så fort hon blev mjuk i munnen igen, så fick det räcka där.

Känns i alla fall inte som vi står still längre, utan vi kommer ändå någonstans, även om det är kortare stunder, varje pass nu! Längtar jättemycket efter nästa Anki lektion, på måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0