Cavaletti

Hade alltså framme bommar och lite upphöjda bommar med hjälp av sockerbitar idag när jag red. Yackie skötte sig bra, hon blev lite pigg och dragig när hon blev trött i traven, däremot i galopperna blev hon lite seg så jag fick rida på lite, men det är roligt med lite variation, right? ;) 
 
Precis som jag hade tänkt red jag ganska mycket på fyrkanten, försökte hålla henne rak och när hon stretade emot flyttade jag henne lite, i galoppen blev hon fin, blev faktiskt förvånad för just på rakt spår brukar det inte bli så bra i galopperna, i traven gick hon som jag ville under korta stunder, stretade emot, lyssnade, stretade, lyssnade, osv. Är nöjd med det ändå. Lyckades ställa igenom henne i vänstervarvet i alla fall, där hon annars gärna går lite utåtställd. Hon var jäääääääättesvettig efteråt, så torkade henne med handdukar och borstade henne noga med Magic Brush, stretchade och sedan fick hon komma ut i hagen med sin kompis igen. 
 
Nu väntar gymmet! Kram
(Yackie idag innan ridpasset)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0