Blev ridning ändå

Blir väldigt sen uppdatering nu känner jag haha, men bloggen har verkligen inte gjort som jag har velat ända sedan jag kom hem från stallet. Så har inte kunnat skriva tidigare, även om det inte var tanken att inläggen skulle komma upp såhär sent.

I alla fall bestämde jag mig för att Yackie skulle ridas idag och vila imorgon istället, så idag blev det ett dressyrpass i manegen. Det var ganska många som red så det var lite trångt men, men, det är inte hela världen. Y skötte sig i alla fall jättebra, framför allt gick hon inte mot hand någonting, och i galoppen kände jag verkligen hur jag kunde driva in henne i en helt stilla och stadig hand, behövde inte vara på henne en massa, utan drev med sitsen och fångade upp med handen och hon var avslappnad och eftergiven, gööött! Hon gick även ännu bättre på rakt spår idag, inte i någon djup form men eftergiven. Däremot var hon lite trött, därav bestämde jag mig för att hon får vila imorgon, åker till stallet och pysslar lite bara, på förmiddagen tänkte jag (har studiedag om någon lyckats missa det). ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0