Vad brinner vi för?

Min mamma frågade mig igår vad i mitt liv som gör mig gladast, och det första som dök upp i mitt huvud var såklart hästar och stallet. Jag älskar verkligen hästar, som alla andra hästmänniskor. Det är faktiskt så, för alla som håller på med hästar så tillför det så mycket glädje verkligen, man har alltid något att göra, det finns alltid någon att prata med och det finns alltid någon som skiter i hur du ser ut eller vilka märken du har på dig, hästen. Vi hästmänniskor har alltså världens bästa hobby!

Jag har aldrig haft en egen häst, jag menar, Yackie är ju som min egna nu, och jag är grymt tacksam över att jag har Y nu, men jag längtar verkligen efter att ha en egen häst, en häst som ingen kan ta ifrån mig och en häst som man har all tid i världen på sig att lära känna. Det är som ett mål och en dröm för mig. Jag saknar den känslan, och ni skulle bara veta hur glad jag blir varje gång jag tänker på att Yackie faktiskt är min under dessa tio månader, jag är lyckligt lottad! Ändå är jag inne på hästnet varje kväll och letar efter D-ponnys tillsalu, haha känner ni igen er kanske? Jag älskar att drömma mig bort bland alla annonser, något som jag vet att mååånga andra hästägare/hästintresserade gör, men visst är det underbart? Man önskar man kunde köpa dem allihopa. ;) Well, om det är något jag har lärt mig så är det att man aldrig ska ge upp drömmar som återkommer, en vacker dag kommer jag ha en egen häst, kanske en pensionerad gammal Yackie? Eller en fd gymkhana ponny som börjar på B och slutar på "lomme"? Haha, seriöst, inget är omöjligt.

Har ni några stora drömmar ni längtar efter att uppfylla?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0