Uteritt med Amrit

Red alltså ut idag, som ni kanske kunde lista ut efter att ha läst tittat på förra inlägget! Amrit, min kompis från Gunnebo (ridskolan där jag red innan Yackie & Blomme), följde med och så red vi halva vägen var. Var riktigt mysigt!
 
Yackie var på topp idag, jättepigg och glad, hon är ju alltid pigg, men hon kändes extra glad och positiv, vilket alltid är roligt såklart. ;) På vägen bort från stallet red Amrit, och Yackie envisades med att stanna och försöka vända, så gör hon alltid när man rider ut utan en annan häst, och när det dessutom är en ny ryttare på ryggen så är hon inte snäll haha, hon testar och ger sig inte i första taget. Så jag fick leda fram henne då och då haha, dumsöta häst, men när man kom en bit längre bort från stallet blev det bättre och då tävlade jag (som sprang i snön) mot Amrit och Yackie (som tog i för kung och fosterland), och även om jag fick försprång vann Yackie, förvånade? I alla fall så bytte vi efter ett tag och Amrit fick gå och jag rida. Jag satt upp när vi skulle vända hemåt och så fort man vänder så blir Yackie hur pigg som helst och slänger med huvudet så fort man tar i henne, när jag skulle trava blev det galopp och så gjorde hon ett försök att dra tyglarna ur händerna på mig, men som tur är lyssnar hon alltid när man tar tag i henne, även om hon är lite lagom upprörd över att hon inte får bestämma farten. ;) 
 
Mot slutet släppte i alla fall Y superbra, bjöd framåt och höll formen utan att jag behövde vara på henne. Jaja, alltså var hon väldigt rolig att rida idag. Glömde jag säga att kameran följde med ut? Det gjorde den i alla fall, här kommer bilderna! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0