Sammanfattning av 2012 /del5

September
 
I september hände inte jättemycket. Bloggen fyllde ett halvår och mycket nya grejer köptes in till Yackie, hon behövde ett varmare täcke, en ny grimma, fler grimskaft, nytt träns osv. Hade även bloggens första frågestund och Yacksan fick byta hage från gräs till grus. Sedan kom ju också min kusin hit och red Yackie, vilket gav mig massa ny motivation, Emma är så duktig och det är alltid uppiggande att se att hästen KAN. ;) Kommer också ihåg att jag klippte Yackies man för första gången, och resultatet blev riktigt bra, numera har jag glömt hur jag gjorde haha!
 
 
Hade Yackie ute i en liten fålla jämt när jag borstade. Åh vad jag längtar tills man kan stå där och borsta igen, nu för tiden är det både kallt och mörkt. ;) Som ni märker hände inga stordåd precis, allt rullade på som vanligt och jag försökte lära känna Yackie.
 
 
Oktober
 
Även denna månaden var en månad utan att jättemycket hände. Jag longerade Yackie för första gången, vilket jag även filmade och postade på bloggen, jag började leta innetäcke och jag gjorde en design till Therese. Halloween passerade och stallet fick en ny spolspilta.
 
 
Jag var även i Köpenhamn med familjen över en helg och under tiden tog Johanna hand och Yacksan. I Köpenhamn besökte vi bland annat det kungliga slottet och träffade de vita danska slottshästarna. Oj vad fina dom var! Vi var även på ett litet hästmuseum i slottet och bl.a. fick man se en massa gamla sadlar från olika länder och olika tidpunkter, faktiskt ganska spännande. ;) 
Postade också ett inlägg med bilder på Yackie då och nu, nu började man på riktigt märka skillnad på hennes hull och muskler. Red också min första dressyrlektion i samband med idrottslyftet som min klubb är delaktig i, alltså en gratis lektion, och Yackie var väldigt pigg och på. 
 
Fick även ny header gjord av mig själv, och denna headern är den finaste genom bloggens historia tycker jag personligen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0