Ridning och jobb

Var alltså i stallet redan klockan sju imorse och jobbade. Har sedan dess fodrat tre gånger, släppt ut hästar, mockat, packat mat och tagit in hästarna igen. Det är ju ca 30 hästar så det tar sin lilla tid.

Sedan har jag även klämt in ridning och lunch, red dressyr i manegen och Y var hur duktig som helst. Tror aldrig jag har ridit ett såhär bra pass på henne, wow! I början var hon duktig i skritten men lite motsträvig i galoppen och traven, hon var också lite smått tittig och det var ett hörn som var väldigt farligt. Ni har väl hört om de hästätande manegehörnen? ;) I alla fall släppte hon igenom rätt fort och hon var väldigt artbetsvillig, kunde samla galoppen till max och i slutet var hon såååå fin i traven, jättedjup i formen, som jag vill ha henne, och kunde hålla den längre stunder än i vanliga fall. Provade även att flytta henne lite i sidled i galopp, bara ett/två steg då och då för att få henne extra uppmärksam för mina hjälper, gjorde sedan samma sak i traven och ja, det var en fin ponny jag satt på idag, minst sagt! Man kände verkligen ryggen och det är ju aldrig fel. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0