Nu kör vi

Har just putsat klart mina ridstövlar, Yackies sadel och träns putsade jag i förrgår och schabraket vi ska använda är tvättat och hänger på tork på våningen under mig. Känner mig redo för "tävlingen" (klubbmästerskap/clear round, vad man nu väljer att kalla det) imorgon. Jag litar på Yackie och jag tror det kommer gå toppen, for sure!
 
Ska göra en stadig runda och framför allt, ha kul! Både jag och Y ska tycka det är kul, det är målet, helst inga vägringar men om det blir en och jag får över henne sedan kommer jag vara nöjd, så länge hon väljer att lyssna på mig i slutändan kommer det nog kännas bra för jag har faktiskt inte hoppat henne många gånger, bommar och liggande sockerbitar, jo visst, men hinder, nä, inte många gånger hittills. Jag hoppas bara på att hon är uppmärksam på mig, att hon kommer bli pigg och stark vet jag redan, det är sådan hon är när hinder kommer fram, och det är helt okej om hon ändå har fokus på mig, right? Att hon drar på betyder att hon vill, och att det är roligt. ;)
 
Mina stövlar får stå för bilden, före och efter putsning. Älskar att putsa utrustningen men får det gjort allt för sällan om jag ska vara ärlig, när jag köpte mina ridstövlar bestämde jag att jag skulle försöka putsa av dom efter varje ridpass, haha det gick ju som det gjorde. Brukar ni putsa eran utrustning ofta? 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag sa också att jag skulle putsa efter varje ridpass, men jag lyckades inte så bra heller hehe ;)

2013-01-05 @ 19:04:08
URL: http://skogensgard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0