Min kamerautrustning

Jag fick min systemkamera för tre år sedan, i trettonårspresent. Det är en Nikon D3000, en såklallad nybörjarkamera, det betyder att den har speciella inbyggda guider om man är lite osäker i början, vilket passade mig utmärkt när jag fick den! ;) Numera använder jag dock endast manuella inställningar.
 
Till min kamera har jag tre olika objektiv. Ett som hörde till kameran med 18-55 mm zoom och någon normalstor bländare, ett bra objektiv faktiskt, funkar i krig haha! Sedan har jag alltså två till, ett teleobjektiv med 80-300 mm zoom och med bländare ner till 4, det andra är ett objektiv utan zoom (ligger alltid på 50 mm tror jag), men med en bländare som kan gå ner till bländartal 1.8, så det objektivet är toppen när man vill fota i mörka miljöer och om man vill ha mycket oskärpa och bokeh i bakgrunden. Haha är det någon som fattar något av det jag skriver? ;) Sedan har jag även ett stativ, en fjärrutlösare och en reflexskärm, that's it. :)
 
 
Visste ni förresten att jag drev en fotoblogg tillsammans med en kompis innan jag startade denna bloggen? 

Kommentarer
Postat av: Victoria Tysell

Hej!
Jag undrar var du redigerar dina bilder?
Jag älskar dem, skit snygga!

Tack :)

2013-01-23 @ 17:13:54
URL: http://VictoriaTysell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0