Min dressyrponny

Visste ni att det är en fin dressyrponny som jag har hittat? Det visste inte jag i alla fall höhö. I alla fall tror jag hon kan bli en fin dressyrponny, med lite jobb. ;) Hon slänger liksom in dressyriga ögonblick då och då för att göra mamma (mig) glad, haha kallar ni också er själva för mamma när ni pratar med era hästar? Töntigt värre egentligen men men .. ;)

Det blev i alla fall tömkörning idag, Emelie hade fullt upp så hon hann inte hjälpa mig, men bestämde mig i alla fall för att tömköra, med backup planen att om hon började konstra skulle jag bara longera henne så hon fick springa av sig i alla fall. Men min plan B behövdes inte, Yackie skötte sig fin fint, hon är fortfarande lite stel och lång i vänstervarvet, däremot i högervarvet släpper hon snabbare nu och speciellt i galoppen visar hon upp de där dressyrsidorna som annars gömmer sig rätt bra. ;) I alla fall var det riktigt roligt, i galoppen märks det jättestor förändring mot när hon kom, speciellt i högervarvet! Hon galopperade samlat, bakbenen jobbade som sjutton och så var hon rund som en köttbulle, i alla fall stundvis, men det är så roligt att se. Dock behöver hon fortfarande stärka sig, när hon börjar bli lite trött byter hon ut galoppfattningarna mot bakutsprång eller slängtrav hehe. Hon har även sina stunder när jag undrar om hon är mest häst eller kamel. ;) Go är hon i alla fall! Hur har eran dag varit?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0