Utvärdering hackamore

Fick alltså låna en kompis hackamore idag och testa att rida Yackie på, ville prova innan jag bestämde om jag ska köpa ett eller inte.

I alla fall började det väldigt bra i skritten, blev förvånad över att hon sökte sig mycket neråt osv. Men det varade inte så länge utan hon kom snabbt på att det är enklare att gå med en rak hals och nosen i vädret haha! Jag visste heller inte riktigt hur jag skulle få henne till att jobba lika bra som på det tredelade bettet. Eftersom ledande tygeltag inte fungerar så bra på hack blev det svårt att lägga in små volter som avledande manöver och också svårt att få henne rak i skänkelvikningar då hon gärna böjer sig en del. Gick i alla fall helt okej mot slutet och jag är inte missnöjd med passet. Det var varken mitt eller Yackies fel att det gick som det gjorde utan vårat samspel blev helt enkelt lite otydligt haha! ;)

Vad för bett rider ni era hästar på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0