Sofiaträning

Blev lite dålig update idag, sorry för det, men det hade inte varit rolig uppdatering ändå, har varit på ganska dåligt humör och vill inte att bloggen ska fyllas av klagomål och tråkigheter. ;) Sitter i alla fall hemma hos Nikita nu, framför hennes dator och bloggar haha, med musik i högtalarna, gött mos! Blev genast lite gladare när jag kom hit, Donja & Nikita får mig alltid glad. Goa vänner? Check!
 
Red i alla fall lektion för Sofia imorse, klockan 12.00 närmare bestämt. När jag tog in Y var hon ensam inne i stallet, puppan, hon var helt stissig, hon gnäggade och hennes puls gick verkligen hur fort som helst, man kunde se hur pulsen rörde sig framme vid bogarna, annars brukar man bara se hennes puls längre bak, där magen möter bakbenet ungefär. Stod och pratade med henne lite innan jag gick ner i manegen. Där var det en annan häst också så hon lugnade sig då. Yackie var lite trött under passet, antagligen på grund av träningsverk från igår då hon verkligen gick hårt då, men hon skötte sig ändå tycker jag! Puppan, hon stället alltid upp, även om hon helst ställer upp på sina egna villkor. ;) Sofia sa i alla fall att jag ska jobba mycket med att få bogarna på plats, och med en mjuk hand men bestämd sits tillrättavisa henne om hon försöker komma undan. Sedan sa hon även att min bästa sida i ridningen är att jag har väldigt mjuk hand, men att det även är min sämsta egenskap, haha, för jag måste våga ta i henne vid rätt tillfällen. Visste dock det sedan innan, har i alla fall hellre för mjuk hand än för stark/hård, men målet är såklart lagom.
 
Ska iväg till Ylva på någonslags födelsedagsmiddag nu. Hörs sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0