Skogstur

Idag ska jag och Yacksan ge oss ut i skogen, antingen ska jag tömköra eller så får Y stå ut med mig på ryggen. Ska i alla fall utnyttja alla våra backar och klättra en massa, prova backa när vägen bara lutar lite och hålla henne i skritt i de brantare backarna så att hon verkligen får jobba med ryggen, sedan är det stretching som gäller och imorgon tror jag att hon ska vila eller ta det lugnt åtminstone.

Behöver verkligen få Y mer på bakbenen i ridningen, förut gick det bra i galoppen främst men Y är väldigt enveten och när hon insåg att det var jobbigt lärde hon sig att böja på nacken men släppa bakbenen, i traven gör hon tvärtom haha. Tror dock inte att en massa traggel i ridhuset kommer ge bäst resultat utan vill ge henne lite utrymme och göra olika saker, det viktigaste är att hon ska tycka det är roligt. Har också letat reda på en massa bra nya övningar som jag ska börja använda mig av. :) Hörs sen!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kan du lägga ut övningarna och det du har hittat? Alltid bra med lite tips. :)

2013-02-16 @ 19:27:34
URL: http://skogensgard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0