Hon kan när hon vill

Red ett dressyrpass på Y i manegen idag. Hade egentligen tänkt tömköra med blev så sjukt ridsugen haha!

I alla fall var hon jätteduktig! Stolt över min prinsessa. Var på henne mycket, så fort hon stretade emot la jag en liten volt eller flyttade henne lite i sidled, en kombination (liten volt plus flytta ut rumpan) fungerade super för att få bogarna på plats också! Red också, för första gången, med ett dressyspö på Yackie, hon blev pigg och lite små stark bara jag fick spöt i handen, men man kände skillnad på hennes steg och jag behövde inte använda det mer än ett litet pet på rumpan när hon släppte bakkärran. Hon har nämligen kommit på hur man böjer på nacken men slipper använda rygg och bakben lika mycket, speciellt i galoppen, så numera har jag henne i en ganska öppen form framtill i galoppen men fokuserar på att få med bakbenen istället, vill att hon hittar tillbaka till en rund galopp och tänker börja bakifrån.

Speciellt fin var hon precis på slutet när jag travade av henne, då var det bara jag, Y och ett ekipage till kvar i manegen. Fick henne avslappnad och hon gick inte emot min hand. Duktig tjej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0