Finaste jag vet

Yackie var jätteduktig idag. Red dressyr i manegen och till en början var hon vääldigt pigg (läs vääääääääääldigt haha), jag var ensam inne i manegen så jag tror att det var en anledning. Sedan vilade hon ju igår så det är ju en annan anledning. ;)

Hon lugnade i alla fall ner sig när en annan häst kom in i manegen! Jobbade med övergångar, att hålla bogarna på plats och lite sidvärtsrörelser bara för att få henne lösgjord och uppmärksam. Funkade super även om hon fortfarande kämpar emot en del. ;) Kunde sitta ner i traven mot slutet och hon sökte sig neråt, i vanliga fall brukar hon spänna sig mer när jag sitter ner än när jag rider lätt. Helheten var i alla fall bra, fick vara på henne lite, och jag tror faktiskt att jag och Y är påväg framåt nu, känns som att det bara går bättre och bättre. Alltid en go känsla, right? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0