Yackies kompis

I förrgår kom en ny häst som fick boxen bredvis Yackies. I boxen har dom inte verkat gilla varandra särskillt mycket, ungefär en gång var tionde minut gör dom om detta; dom luktar på varandra genom gallret, drar öronen bakåt och sedan piper båda högt. 
Dom släpptes även ut i samma hage igår eller om det var i förrgår, och idag när jag skulle hämta in Yackie var dom oskiljbara! 
Den nya hästen, (jag kan kalla henne A), stod och betade bredvid Yackie när jag hämtade henne, och när vi började gå genom hagen skyndade sig A att komma efter mig och Yackie till grinden, och när min lillasyster skulle hålla A en bit ifrån drog hon sig loss och kom efter i full galopp. 
Sedan så fort jag & Yackie var utanför hagen började A väva fram och tillbaka vid grinden och slutade aldrig gnägga, så vi fick ta med henne in också.
 
Själv tycker jag det är roligt att Yackie har hittat en kompis! Båda är dom gamla tanter, Yackie 22 och A 25, så dom är ett fint litet par. ;)
 
Har era hästar/medryttarhästar/favorithästar någon bästakompis i stallet? :)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0