Svaren på frågestunden

Vad roligt att lite fler ställde frågor än sist. Hoppas ni får dom svar ni hade tänkt er, det är bara fråga igen annars. Kram


1. Är ny läsare så du kanske har skrivit om detta innan men jag undrade bara om du hade tänkt tävla något med yackie?
Svar: Jag vill, absolut, isåfall i dressyr. Vi får se om vi kommer dit bara. Hellre att man jobbar på hemma än att man stressar ut på tävlingsbanorna. :) Sedan har vi ingen bil med dragkrok och ingen transport så det blir lite omständigt.
 
2. Vad är det sämsta? (eller det som är mindre bra..) 
Svar: Antar att du menar med Yackie? Det sämsta är att hon är så omusklad över ryggen att hon inte riktigt orkar bära sig själv än.

3. Styrkor och svagheter med din ridning? 
Svar: Hm... Jag behöver jobba på mitt skänkeläge, skänkeln ska bak. En styrka kan vara att jag är bra på att behålla lugnet om hästen stressar upp sig.
 
4. Vad ska du göra efter ni har lämnat tillbaka Yackie? Ska ni hyra en ny häst eller ska du skaffa medryttarhäst igen? 
Svar: Som det ser ut nu blir det att gå tillbaka till medryttarhäst. Jag hoppas att det kommer finnas någon häst på Alleby (där Blomme stod) eller Gunnesby (där vi står nu), för jag orkar inte leta runt på massa hemsidor igen. ;)
 
5. Vad är det bästa med Yackie? 
Svar: Att hon är så positiv och har livsglädjen. 
 
6. Hur länge ska du hyra Yackie? 
Svar: 10 månader. I början av Juni 2013 ska vi lämna tillbaka henne.

7. Är hon pigg eller lite åt det latare hållet? 
Svar: Helt klart pigg! Lat finns inte på kartan haha. Sålänge du själv är lugn är hon en såndär "lagom" häst, som är lagomt pigg, lagomt stark och med lagom bjudning, men blir du stark eller stressad kan hon bli väldigt på, springing och hård i munnen. Sedan är hon en humörhäst så det är lite olika beroende på hennes humör. ;)
 
8. I hur många år har du ridit? 
Svar: Tror det är någonstans mellan 8 och 9 år nu? 

9. Hur många medryttar/hyrhästar har du haft innan Yackie? 
Svar: Mååååånga haha. 6 stycken tror jag. Men har varit och provridit eller mejlat med fler. :)
 
10. Vad är dina mål med Yackie? ;)
Svar: Har flera, bl.a. att hon ska gå upp i vikt & bygga muskler. Med ridningen är det att hon ska hitta till formen automatiskt, kunna länga traven och gå att ta tillbaka direkt utan att hon blir stark eller dragig och tycka det är roligt när vi är där. 
Försöker sätta upp små delmål varje ridpass faktiskt så att man har något att jobba mot just det passet. :)
 
11. Har du några mål i ridningen? 
Svar: Jag skulle gärna vilja tävla lite dressyr, helst på ponny. Vet inte om det kommer gå i uppfyllelse under ponnyåren, men någon gång i livet skulle jag vilja vara ute och tävla mer än jag gör nu.
 
12. Vill/ska du tävla något med Yackie? 
Svar: Läs fråga 1 :D
 
13. Vilken är din favorit färg? 
Svar: Oj, haha, i stallet gillar jag beige/brun både på hästen och mig. Till vardags måste jag nog säga rosa haha, inte för att jag har så mycket rosa kläder. ;)

11. (This or That) 
Fanta/cola 
Blå outfit/röd outfit 
Dressyrsadel/ hoppsadel 
Blomme/ Yackie - omöjligt att välja!
Blåa ögon / bruna ögon
Osminkad/ sminkad - om jag inte ska ut, är alltid lika underbart att slippa tvätta bort smink på kvällen!
Mjukis/jeans - inte mjukis i skolan
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0