Smalisen

Som ni vet är ju Yackie riktigt tunn över ryggen och magen, och varje dag kollar jag och hoppas att hon ska ha blivit tjockare. 
Nu har vi haft henne i 3 veckor om jag inte har räknat helt fel (oh herregud är det inte längre?!) och jag vet inte om jag inbillar mig eller om hon faktiskt har gått upp lite i vikt, inga stora mängder, men det känns faktiskt som att revbenen syns mindre än dom gjorde när vi fick henne. 
För några dagar sedan upptäckte jag också att sadelgjorden inte går att spänna lika mycket, och det pekar ju mot det faktum att hon har en större mage! 
 
Vi ger henne krafft som ska vara bra för både gamla och smala hästar, och hon äter upp på nolltid.
Däremot höet går lite från dag till dag, det är aldrig så att hon inte äter något, utan hon har alltid matlust till en början, men vissa dagar lämnar hon lite hö och andra dagar inget alls.
Nu har vi nyss börjat ge henne lucern dessutom. Så jag hoppas på en stor viktökning haha, hellre att hon är tjock (så att man kan få henne att bygga muskler) än att hon är tanig.
 
Yackie i hagen på en av de första dagarna.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0