Nytt träns?

Funderar lite på att använda mitt presentkort på hööks till ett nytt träns till Yackie, ett svart. Just nu har hon ett brunt träns och en svart sadel och när jag ändå vill använda mitt presentkort är det kanske en kul grej att få välja ut själv? 
 
Jag kan en del om träns, men inte tillräckligt, jag skulle gärna vilja veta t.ex. vad ni använder för nosgrimmor?
Har hört att remont ska vara väldigt snällt så det kanske är något man ska satsa på? (Har även hört att man inte får använda remont på dressyrtävling, är det sant?) 
Annars finns ju achen och pullar, förutom att snoken på achen hindrar hästen från att gapa osv. vet jag inte så mycket om de tränsen, har alltid fått lära mig att pullar har en starkare inverkan än en helt vanlig nosgrimma, beror det på att trycket hamnar högre upp eller på något helt annat? 
Skulle vara guld värt om ni visste något ni har lust att dela med er av, alla som tipsar/säger sin åsikt kommer bli länkade i ett eget inlägg!
 
Kram
 
Bilder lånade från hööks hemsida



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0