Med eller utan vantar?

Satt och kollade igenom lite bilder från göteborgs horse show och insåg att bl.a. Roffe red utan ridvantar. Så jag googlade på bilder och hittade jättemånga bilder när han rider utan vantar. 
Jag ser det som en självklarhet att använda ridvantar, kolla igenom bilderna när jag rider här på bloggen, jag kan lova att det inte finns någon när jag rider "barhänt". ;) Anledningen är att jag får väldigt mycket skav, antar att jag har tunn hud mellan fingrarna eller något.
Tycker också att vantarna gör så att man får bättre grepp och gilder inte lika mycket.
 
Har alltid tagit förgivet att kända ryttare rider med så mycket utrustning som möjligt (det är det jag har upplevt hittills) och därför trodde jag faktiskt att ALLA rider med ridvantar, vilket inte rikitigt stämde alltså. ;) Det kanske finns någon fördel? Man kanske blir mjukare i handen utan eller något? Jag har ingen aning ...
 
Hur är det för er? Föredrar ni vantar eller inte vantar?

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0