Dressyr it is

Var riktigt sugen på en uteritt när jag åkte till stallet imorse, men vädret svek mig, min lillasyster ska hoppa imorgon, och jag var alldeles för lat för att ta fram bommar, så det blev ett "vanligt" dressyrpass. 
 
Värmde upp på samma sett som igår, framskrittning från marken, kollade av att hon stannade när jag stannade, gick när jag gick osv. sedan satt jag upp och skrittade lite mer på långa tyglar. Gjorde sedan precis som igår skänkelvikningar, t.ex. på den öppna delen av volten eller längst med långsidan. 
Började sedan trava och jobbade med samma saker och Yackie var superfin! Är alltid jätteglad efter jag har ridit henne, och det som kändes extra bra idag var att jag inte behövde bråka med henne över huvudtaget, utan hon travade/galopperade/skrittade på precis som hon skulle. Prinsessponny! Finast var hon i galoppen, lyckades samla ihop henne (som hon inte alltid orkar), så kändes jättebra.
 
Sedan fick även en tjej som jobbar i stallet rida lite innan jag satt upp och skrittade av utomhus. :) 
 
Bilden är kass, men det går inte att fota bättre bilder i manegen tyvärr!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0