Kliande vinterpäls

Har era hästar vinterpäls på vintern eller är dom rakade?

Jag tycker att det är lättare med en häst som är rakad eftersom den inte blir lika svettig och jag vill ju slippa hålla på med vatten och svampa av när det är kallt ute.
I alla fall så var det inte om man ska raka hästen eller inte jag ville ta upp ... Utan jag tänkte egentligen bara fråga lite om vinterpälsen!

Yackie har blivit lite tjurig på sista tiden och jag tror att det är för att hon håller på att sätta vinterpäls. Har hört att fuxar är lite känsligare i pälsen än andra hästar och Yackie är ju så fux en häst kan bli haha. :)
Undrade i alla fall om ni har några tips på vad man kan tänka på? Inte för hårda/mjuka borstar? Kommer inte på några fler alternativ men tips skulle vara super i alla fall. Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0