Hur fungerar era stall?

Jag har tänkt mycket på hur olika stall fungerar och vad som passar bäst för olika hästar och ryttare. När vi letade stall till Yackie var huvudsaken att det fanns bussförbindelser och godkända hagar och boxar. Att vi hittade ett stall med så många extra plus var bara tur, mamma la ut en annons och vi fick svar från stallet där vi står nu.
 
Okej, detta skulle inte handla om hur vi hittade till Gunnesby. Utan mer om hur vi människor anpassar stallen efter våra önskemål. På mitt stall finns möjlighet till att ta flera "stallediga" dagar och personalen gör allt jobb, som t.ex. mocka, fixa mat, byta täcken osv osv. Sedan, oavsett om man är i stallet eller inte, släpps hästarna in och ut från hagen och blir fodrade vid fasta tider. Jag tycker personligen det är superbra att inte behöva åka upp till stallet för att släppa ut Yackie i hagen, det hade inte funkat för mig i längdenMen när det blir så att man själv bara åker upp och rider och har andra som gör stalljobbet, som om man vore Malin Bayard eller Jan Brink liksom, då tycker jag det har gått lite överstyr. Håller ni med? Det fina med att ha häst är ju att göra ALLT med den och lära känna den från grunden, det är i alla fall min åsikt.
 
Syftar inte på någon speciell utan det var bara en fundering. Vad tycker ni?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0