Gratis privatlektion

Nu är lektionen avklarad.
Red alltså för Jenny Keller, tror hon var c-tränare i dressyr men hon hade främst tävlat fältritt och det var det hon var mest inriktad på tror jag.

Jag tycker personligen att hon var väldigt pedagogisk, hon förklarade allt och hon hade bra övningar.
Men hon, jag och Yackie passade ändå inte jättebra ihop. Hon hade lite andra värderingar än vad jag har, hon var lite mer bestämd och att man skulle "bråka" lite med hästen, medan jag vill vara lugn och mjuk.
Jag ska inte säga att hon var dålig, hennes ridstil passar kanske bra hos en annan häst, men Yackie blev bara mer stressad och jag kände inte att hon släppte eller blev samarbetsvillig.

Har ni någon speciell ridstil? Mjuk/bestämd/hård/lugn/stressad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0