Blomme -en häst på miljonen

Red ju, som ni vet, Blomme idag!
Var helt sjukt att träffa honom igen, för det första hade han krympt haha! Skruttponny, han var ju nästan shettis, nejmen blev faktiskt förvånad över att han var SÅ liten ...
Men samma gamla Blomme annars, världens goaste! Hans sadel och träns hade inte kommit än så jag fick låna från ridskolan hähä, men det funkade bra ändå, problemet var bara att jag inte hade någon martingal, vilket hade behövts.

Skrev ju att det var gamla vanliga Blomme, fast mindre, kan bara förtydliga att han var inte som han var när han åkte. När jag åkte var han en fin ponny, han kunde gå lugnt (men ändå med bjudning), nu fattade han galopp när man skulle trava, han var utåtställd med nacken bakåtböjd stora delar av passet och allmänt stressad.
Min fina vän, han ska inte behöva vara så stressad, det gjorde mig faktiskt ledsen.

Ska se om jag kan lägga upp en gammal video här (har postat den här förr) så man kan jämföra, har dock inga bilder/filmer från idag.

Förutom att det var tråkigt att vara tillbaka på ruta 1 i ridning så var det hur mysigt som helst att träffa prinsen. Älskar honom fortfarande!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0