Yackie med stort Y

Red dressyr i manegen, det var inte så många där inne vilket är superskönt för då fokuserar Yackie inte på allt annat hela tiden.

Började med att skritta fram henne för hand i tio minuter och sedan satt jag upp och började jobba lite mer i skritten. Gjorde öppnor och slutor om vartannat och la in mindre volter på kortsidan. När jag sedan skulle börja trava märkte jag att det gett resultat för jag fick en "wow-känsla", dock höll den känslan sig i ett halvt varv eller något haha, men resten gick ändå okej. Fortsatta med samma sak i traven och galopperade sedan i lätt sits på spåret.

Bråkade lite med henne i mitten av rispasset eftersom hon blev väldigt pigg och stutsig men mot slutet släppte det helt och jag kunde hålla henne i en djupare form. Så är nöjd med dagens ridpass, skönt med lite medgång äntligen! ;) Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0