Vilodagen

Haha tror ni börjar lära er att Yackie vilar på onsdagar nu? Idag är i alla fall inget undantag, mamma åker dit på förmiddagen och mockar och packar mat åt henne, och så får hon helt enkelt vila lite, en viktig del av hästlivet det med. ;)

Skrev ju inget igår, eftersom jag pratade med min kompis i telefon under hela bussresan (en timma) och när jag kom hem duschade jag och åt middag och sedan kollade jag och min syster på ett avsnitt av Gossip girl, men Yackie skötte sig i alla fall toppen igår när jag longerade henne, hon kan öka och minska traven bara genom att jag använder rösten och hon byter gångart så fort jag ber henne. Hon var dock lite små tittig och jag var tvungen att lägga ner longerpisken för hon var alldeles för på hugget, men det är ju en bra sak eller hur? Jag brukar för övrigt longera henne utan något spö eftersom hon lyssnar på mig ändå, då känns det bara onödigt. Enda gången den kan behövas är i galoppfattningarna för då vill hon ibland slängtrava eller bocka ifrån det haha, men det brukar funka om jag slår longerlinan mot benet och galopperar med henne haha! :)

Aja, nog om longeringen. Tänkte förresten passa på att avslöja att jag tänkte ha en speciell grej här på bloggen snart, mer om det om någon vecka. ;) Kram


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh va spännande! ;)

2012-11-28 @ 18:13:27
URL: http://skogensgard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0