Regn

Åh vad jag hatar denna tiden på året, uääh vad mycket regn det är! Vad kommer allt vatten ifrån egentligen? Speciellt då när man ska upp på morgonen och ut i regnet för att ta sig till skolan, och sedan ska man mot stallet där en blöt häst väntar, så ska täcken hängas upp, ben borstas av och man måste vara extra noga med att putsa all utrustning efter ridning, man måste (eller måste och måste, men jag gör helst det) täcka hästen mellan manegen och stallet, puh har jag glömt något? Det är helt enkelt väldigt mycket krångligare att vara i stallet denna årstiden. Jag är ju inte den enda som klagar på Sveriges väder så ni känner säkert igen er. :) Fast när man väl är inomhus eller inne i stallet och står och myser med den blöta hästen och lyssnar på ljuset av regn på taket är det faktiskt ganska mysigt, eller hur? Har alltid gillar regn så länge man inte behöver gå ut. ;) kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0