Lååång dag i stallet

Kom till stallet vid halv tio, åkte hem vid sju, alltså 10 timmar drygt i stallet idag! Ganska lång dag, men det var det verkligen värt. Kursen var superbra, hon som pratade var lite långsam haha så stundtals blev man lite uttråkad men allt hon hade att säga var egentligen väldigt bra! Det handlade om sadelanpassning och vad som menas med gå på tygeln. Vi provade Yackies sadel och det visade sig att den ligger bra, men den behöver lyftas upp lite bak så jag har fått låna en padd som man kan stoppa endast bak, målet är att köpa en egen sådan padd om det funkar!

På ridlära/gå på tygeln delen var det mesta ändå sådant jag visste, men jag kände ändå att det var bra att höra det igen och jag tänkte extra mycket på vad jag gjorde när jag red senare, vilket resulterade i att det gick jättebra! Vi fick t.ex. prova att hålla i ett bett och så stod någon annan och drog i tyglarna på olika sätt, för att man själv skulle känna vad som var mest skonsamt för hästen. Så är med andra ord väldigt nöjd med dagen!

En bild från dagens ridpass efter kursen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0