Kategori E

Läste på ponnysanning.se att det tydligen diskuteras kring att införa kategorin e-ponny/häst på tävlingar, så att de med lite mindre hästar inte behöver tävla mot höstar som är 2 dm större. Vet att jag själv skrev ett inlägg om det i början av min tid här på bloggen så blev faktiskt jätteglad när jag såg att förslaget verkligen finns. Det inlägget jag hade skrivit förut handlade mest om att korta människor som är mer än nitton år får det svårt på tävlingsbanorna oavsett hur proffsiga de är. Kanske kunde en e-kategori underlätta för dem också? Om alla tävlar på lite mindre hästar i den kategorin gör det såklart att ingen har en stor fördel innan tävlingen ens börjat, right? 
 
Era åsikter? Kram

Kommentarer
Postat av: Johanna ♥

Jag tycker det är jätte bra! Det är ju ganska orättvist med så stor skillnad på storleken på hästarna, de blir ju skit svårt i kombinationer och sånt!
Men isåfall skulle det vara mellan 148 och 159 cm (om jag inte minns helt fel) och då kommer Eurania vara den minsta storhäst haha! :(
men jag tycker det är ett jätte bra förslag :)

2012-11-08 @ 19:42:07
URL: http://skogensgard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0