Gårdagen

Förlåt för att jag inte skrev något efter att jag varit i stallet igår men kunde inte ens stå upp, hoppas det räcker som ursäkt. Jag spydde och kunde knappt gå från vardagsrummet till min säng, så mådde inte särskillt bra om man säger så. :/
Jag började må lite smått illa när vi åt igår i skolan, så jag vet inte om det kanske hade med maten att göra eller om det bara var en tillfällighet? I alla fall försvann illamåendet nån gång mitt på dan så jag åkte till stallet ändå.
Nog med snack om det, mår faktiskt betydligt bättre nu.

Red ju ut på B igår, velade lite på om jag skulle rida både med hackamoret och barbacka eftersom han ofta blir väldigt taggad på hemväg. (Sist jag red ut barabacka stegrade han med mig)
Men efter en stund bestämde jag mig för att lita på knasponnyn men bara skritta för säkerhetens skull.

Jag skrittade ut i kanske 40 minuter, och han var ovanligt lugn de 10 första minutrarna. Sedan kände jag hur han spände sig och börjar kolla sig omkring, jag tänkte att det antagligen var för att en backe han brukar galoppera i kom bara några meter längre fram så jag bara red på. Så plötsligt tar han världens skutt åt sidan, och jag får klamra mig fast i manen för att inte glida av. När jag sedan kollar bakom mig står det två älgar bredvid vägen och där sitter jag barbacka med hackamore haha! Som tur var räckte det med att jag koncentrerade mig till 100% på att hålla mig lugn och fortsätta framåt så lugnade Blomme ner sig lika snabbt som han stressat upp sig.

Satte mig i boxen hos honom medan jag väntade på att pappa skulle komma och hämta mig och började inte må illa igen fören jag satt i bilen.

Blomme i stallgången.


Snälla Felicia tog lite bilder när jag kom tillbaka till stallet så här är en av dom.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0