Klippa av svansen på en häst

Såg på ponnysanning att tre tjejer hade åtalats för att de klippt av svansarna på flera privathästar som även skulle iväg och tävla, (läs om det här).
Kunde inte låta bli att tänka på ägarna till hästarna, antagligen har de fått jobba för att komma dit de är och så kommer tre avundsjuka tjejer ivägen för tävlingar, det känns bara så fel.

Jag vet ju av egna erfarenheter att stall kan vara rätt fyllda av skitsnack och avundsjuka, men att gå så här långt?

Jag tror att många håller med om att det verkligen inte är okej ...
Sedan tänkte jag på de tjejer som klippte av svansarna, de måste verkligen ha känt sig utanför och nedtryckta, eller?

Många av er har säkert redan läst en massa om detta, men jag kände att jag var tvungen att ta upp det jag också, varför inte försöka glädjas med varandra istället?
Både ägarna och de som saboterade har såklart sin del i detta, men saboterarna förstör ju mest för sig själva, de kommer ju aldrig kunna visa sig i stallet utan att höra massa viskande, och som jag förstår det var det just sånt beteende de ville hämnas på ...


Hur tänker ni? Kan ni känna igen er i både de drabbade och de som klippte av svansarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0