Ridning

Påvägen hem från skolan smsade jag Blommes ägare och frågade om han hade blivit skodd, vilket han inte hade, så det blev ingen lektion, stressade ändå till stallet eftersom min tränare trodde att han kanske var skodd eftersom hovslagaren var i stallet, i alla fall så var han inte skodd (det tog lång tid för mig att komma fram till det ..)

Så jag tog lång tid på mig, borstade, mockade och pysslade på, så småningom fick hovslagaren även tid att sko B så då red jag en stund i paddocken, och konstigt nog hade han inga hyss för sig, trots att han inte blivit riden på några dagar pga. att han tappade skon alltså ;)
Provade även att sitta ner i traven för första gången på lääänge med B, har inte kunnat göra det innan eftersom jag har drivit på lite mycket med sätet då hehe, men nu skötte han sig faktiskt bra jämfört med hur det har gått innan. Duktig heest.
På slutet tog jag även några skutt över ett litet kryss som redan stod framme, och tro det eller ej, B höll sig hyfsat lugn!
Hade tänkt skriva tidigare men var ute och spelade fotboll en stund med Ylva och co. så glömde av mig ;)

Från dagen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0