Matcha eller inte matcha?

 
Är ni noga med att ni ska matcha era kläder med hästens utrustning, och att allt hästen har på sig ska matcha? 
Och då menar jag inte på tävling och träning, utan när ni rider ett vanligt pass i paddocken.
 
Jag har varit i lite olika stall och jag har märkt att det är väldigt olika, men oftast tänker man nog till lite innan man byter schabrak, eller köper knallgröna boots?
 
Ska jag vara ärlig tänker jag mest på hur JAG ser ut, men nästan inget på hur Blomme ser ut när jag rider, det är klart att jag försöker köper fina schabrak som är i en fin färg osv OM jag köper något till honom. Men jag tänker att det lätt blir överdrivet eftersom B inte är min häst...
Kanske hade det varit annorlunda om han var min men i nuläget känner jag att B har på sig den utrustning han behöver och jag sätter på mig något som är rent och matchar helt okej. ;)
Fast jag kan faktiskt längta lite efter att åka och träna för någon och verkligen tänka igenom en hel outfit till både mig och hästen!
 
Har man inget som matchar så får jag inte panik med andra ord haha. Men det finns såklart gränser för hur omatchad JAG vill se ut, för jag skiter fullständigt i hur andra väljer att se ut när de rider, märken, färger, boots, välj själva ;)
 
Blomme har ett väldigt gulligt hackamore med blå/gult nosludd på, när jag red ut med Maria igår hade han rosa benskydd och röda boots till, jag hade bruna ridbyxor och en blå/brun tröja så vi var riktigt omatchade, men hallå, vem bryr sig? ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0