Taggad

Nu börjar jag verkligen tagga inför framtiden, så nu släpper jag min hemlis!
 
Någon gång i nästa vecka (antagligen torsdag) åker jag till Sjöis* och provrider, (*sjöis är alltså ett ställe med ca 60 hästar som har ridläger på somrarna och hyr ut hästarna under den perioden när de inte går ridläger.) jag kommer inte rida mycket mer än när jag red Blomme (3/4 gånger i veckan) eftersom jag ska hyra tillsammans med min lillasyster, så vi kommer ha hästen några dagar var. :)
Vi har "bokat" en häst, men funkar den inte men det finns fler som fortfarande inte hyrts ut kommer vi provrida mer än just den hästen vi bestämt i förväg. Och nej, om ingen annan än den bokade är ledig & vi inte gillar den kommer vi inte ta den, såklart. 
Vi har hittat ett stall som verkar jättefint där vi har stallplats så funkar det kommer hästen stå där, åh, tagga tagga tagga! 
 
Är också grymt taggad inför bloggandet, ny design (med bilder på en häst jag faktiskt rider), och så kommer det ju bli mycket roligare att läsa såklart, när man faktiskt kan följa utvecklingen igen. Detta kommer bli toppen! Jag kan älska mer än en häst, men ingen kommer någonsin ersätta Blomme ändå. 
 
Men måste bara understryka att det är inget bestämt, har inte skrivit ut det på bloggen innan för vill själv inte ha för höga förhoppningar & förväntningar (och även lite för att min mamma tyckte vi skulle vänta lite med glädjeropen så vi inte blev allt för besvikna om det inte funkar, men nu kände jag bara att om jag skriver ut det här eller inte spelar ingen roll, jag kommer ha samma förhoppningar ändå, så jag kommer bli lika besviken oavsett om jag håller det hemligt eller inte), men ta det med en nypa salt, saker brukar oftast inte gå som man har tänkt sig ;)
 
Men nu vet ni, förhoppningsvis kommer jag hyra häst från slutet av augusti 2012 - maj 2013!
KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0