Min drömhäst /tidsinställt

Alla som rider har nog någon gång haft en drömhäst? 
När jag var liten drömde jag oftast om en skimmel med lång glänsande man och stort steg, och ironiskt nog har det nästan alltid varit skimmlar jag har fastnat för. ;)
Men min "drömhäst" idag är inte så utseendebaserad, utan huvudsaken är personligheten! 
 
En häst som är perfekt i mina ögon just nu ska ha livsglädjen, glimten i ögat och vara positiv till allt. Den ska helst vara pigg och framåt att rida, men inte stark utan känslig i munnen och sidorna + att den ska vara snäll & social i stallet.
Men detta är hur hästen ska vara när jag har ridit den ett tag och fått mycket förtroende för den, när jag börjar rida en häst vill jag ha lite att jobba med, så att det inte bara blir varv efter varv i paddocken utan att ha några mål eller något att utvecklas mot. 
 
Då går vi vidare till utseendet, haha! ;)
Jag har alltid fastnat för "gulliga" hästar, oftast c-ponnyer, och oftast med den typiska ponny-looken (och då menar jag inte tjock och lång man, utan tänk tävlingsponny). En ponny som jag alltid har tyckt är väldigt gullig är Jessicas Jasmine, söt som socker! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0