Idoler & förebilder /tidsinställt

24 juli

Igår publicerades ju ett kort litet inlägg om drömmar och mål, och jag tänkte lite på det där med vad som gör att vi börjar drömma om saker och sätter upp mål. 
Jag tror faktiskt att det var min kompis Sigrid som gjorde att jag upptäckte att dressyr faktiskt var lite roligt, jag hade säkert upptäckt det förr eller senare ändå, men tack vare henne har jag kommit längre i dressyren än om jag hade förstått att jag gillade dressyr ett år senare, såkart. 
 
Och anledningen till att hon gjorde så att jag förstod att dressyr var kul var för att jag såg samspelet mellan henne och hennes ponny, dom är så fina tillsammans!
Jag brukade följa med på tävlingar ibland och då blev jag bara mer och mer sugen. Så jag började drömma om att en dag rida en häst så att det såg lika fint som det gjorde när hon red hennes ponny.Så måste jag välja en förebild är det nog hon, oavsett om hon sitter på hästryggen eller inte är hon världens goaste och hon peppar alltid igång mig.
 
Vad tror ni? Är förebilder lika viktiga som mål & drömmar?
 
Sigrid & hennes häst Funny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0