Tömkört

Som jag skev tidigare så stod tömkörning på schemat. Tömkörningsgjorden passade som tur var och det funkade bra att använda två longerlinor istället för tömmar. Det gick faktiskt bättre idag än det gjort innan, första gången handlade det mest om att inte trassla in mig i tömmarna, andra gången om att komma ihåg allt jag lärt mig, men nu kunde jag faktiskt hålla i tömmarna utan att de plötsligt låg på marken haha, och då kunde jag ju koncentrera mig på formen och tempot som Yackie hade. Så det gick bra! Yackie gick ganska stadigt i form och gjorde några bocksprång i galoppfattningarna haha. Det blir så mycket enklare eftersom hon är så uppmärksam på röstkommandon så det är riktigt skönt! Brukar ni träna era hästar i att lyssna på rösten eller tycker ni kanske inte det är lika viktigt som andra hjälper? För mig har det i alla fall hjälpt jättemycket även i ridningen! Yackie var ganska trött på slutet så tror att hon fick anstränga sig ganska mycket, vilket är bra, hon behöver sådana pass då och då. Ryggmusklerna ska nog synas bättre snart! ;)

Anledningen till den sena uppdateringen är att Sigrid kom till stallet och följde sedan med hem, hon ska sova här till tisdag, så jag hade inte tid att skriva tidigare. :) Mamma fotade lite under passet så dom bilderna kanske kommer upp här så småningom (bilden här nedanför är en av dom, hann inte lägga över bilderna på datorn så tog kort på kameran, se det som ett smakprov). Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0