The day of the day

Idag har varit en hel dag i stallet och Yackie har fått mycket motion. Kom till stallet 11/11:30 någon gång. Började med att mocka och fixa medan mamma gjorde maten och min lillasyster tog in Y. Sedan red Nora (min syster) ut tillsammans med två andra tjejer i stallet och under tiden julpyntade jag och tre andra vid våra boxar. När Nora kom tillbaka gjorde jag iordning Yackie och bäddade in henne i varma täcken innan det var dax för tömkörningskurs vid 14:00. Så den gick jag på, först lite teori, sedan visade läraren lite på en van häst och sist fick vi prova tömköra våra egna hästar i manegen. Så Yackie fick gå lite hårdare vilket kompenserades med ett extra kilo hö haha. Jag är nog den ända som blir överlycklig dom dagar min häst ser tjock ut. ;)
 
Gick i alla fall toppen att tömköra idag, sist tyckte jag det var väldigt svårt men idag funkade det betydligt bättre. Skulle vara kul att tömköra henne en gång i veckan eller något framöver, det är ju bara bra för hennes rygg och dessutom roligt och nyttigt att se henne från marken för mig. Så har lagt till tömkörnings gjord på önskelistan nu! 
Hur har eran dag varit? Kram
 
Yackie i sitt juliga fleecetäcke i en julfin box.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0