Sammanfattning av 2012 /del3

Maj
Jag började fota mer regelbundet igen och gick ut i skogen själv med stativet och självutlösaren flera gånger. Första maj tog jag även årets första dopp i sjön tillsammans med en kompis. Nu hade jag även börjat lita på knas Blomme lite mer så jag red ut med hackamore barbacka, och självklart stötte jag på två älgar haha! 
 
 
Började märka skillnad på Blomme, då och nu, och kunde se en tydlig utvecklingskurva som gjorde mig ännu mer motiverad! Det var även nu i April som jag fick mitt första "erbjudande" om en annan häst som jag kunde få rida, eftersom att jag visste att B skulle åka bort till sommaren, dock var jag och provred och det visade sig att vi inte passade så bra ihop. ;) 
 
 
 
Juni
Det var först nu som allt mitt arbete med Blomme började ge resultat. Han blev finare för varje gång och jag kommer verkligen ihåg första gången jag kunde sitta ner i traven utan att han sköt iväg haha! Skrev ett långt inlägg om hela mitt ryttarliv (läs det inlägget HÄR), tror att det berodde på att jag insåg att B snart skulle åka och jag såg inte fram emot att sluta rida honom.
 
 
I juni tog jag även min första hopplektion med B, planen var att jag skulle vara med på en pay and jump redan dagen efter men jag var tvungen att säga stopp, eftersom jag knappt hoppat med honom och det dessutom skulle vara ute på en gräsbana. Vilket var tur eftersom det spöregnade den dagen så nästan alla starter var strukna.Denna månaden fick jag också sommarlov, och bara några dagar tidigare, när jag skulle uppdatera min mobil, försvann alla mina bilder, kontakter och anteckningar från telefonen. Det var mer som hände i Juni, bl.a. fotade jag en gymkhanatävling ute för första gången, jag & Maria fotade i sommarhagen och den 28 åkte B mot England.

Kommentarer
Postat av: Annie Johansson

Lilla blomme :) minns att jag fotade Elin och Maya en gång när du red honom i paddocken, tror jag har några bilder på er från det, kan ju kolla om du vill? :)

2012-12-27 @ 23:30:17
URL: http://www.anniejohanssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0