Mycket skritt och galopp

Hade tänkt att Yackie skulle få gå lugnt idag eftersom jag tog föregivet att hon skulle vara stel efter gårdagens vila, men icke sa nicke. Hon var faktiskt väldigt mjuk så jag bestämde mig för att köra lite hårdare med henne. Glömde dock bort att ta av ländtäcket så hade lite dåligt samvete när jag insåg att Yacksan var ovanligt svettig. Hade i alla fall tänkt att jag inte skulle rida så länge, men när jag satt av och skulle skritta henne en kort stund för hand också så kom Amie in så jag promenerade runt i manegen med Y hack i häl och pratade med Amie. Slutade med 40 minuters avskrittning, sammanlagt 80 minuters ridning inkluderat fram och avskrittning. Hähä, jag är inte så bra på att stressa och i och med att jag var i stallet så tidigt hade jag ändå gott om tid. Tror i alla fall att det var bra för Yackie. Långa skrittpass ska ju vara bra för muskulationen och hästen gör sig ju också av med slaggprodukter när man skrittar av, som annars gör att hästen blir stel efter passet. Får se om det blir lugnt imorgon istället eftersom hon fick gå hårdare idag, har inte bestämt mig för vad jag ska göra än. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0