Hoppning

Sigrid var med i stallet, efter en lång slappdag. Planen var ju att vi skulle åka in till stan och fika men vi slutade upp på en sushi-restaurang, så vi köpte med oss sushi hem och kröp ner i sofforna. Det var inte så trevligt väder här så vi bestämde oss för att ta stallet framåt kvällen. I alla fall var det helt tomt i stallet, så jag värmde upp som vanligt och sedan ställde vi fram lite sockerbitar och släpade fram bommar. Yackie var i alla fall väldigt stel i början, inte som vanligt men det släppte ganska snabbt så förmodligen var det träningsverk efter tömkörningen igår, hon är ju trots allt inte van vid att bli tömkörd så det är ju inget konstigt. När det släppte blev hon väldigt fin och hon lyssnade bra, sedan kom ju hinder fram och då skulle jag nog inte påstå att hon lyssnade bra haha! Hon blir ju lite överkokad i hjärnan så fort hinder finns i närheten, men allt gick bra. Hon går ju ändå att kontrollera och hon vägrade bara en gång, och det var helt mitt fel. Det var första hoppet och med en ganska lång anridning så jag hade inte riktigt koll på avståndet. ;) Sedan fick Sigge sitta upp och känna på en överkokad Yackie haha, det gick jättebra och jag tror båda tyckte det var kul. Vi la även fram lite bommar/upphöjda bommar så Y fick lyfta på sina små ben. Nu har hon fått ordentlig träning, så det blir vila imorgon. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0