Bomarbete

Var klar i stallet för en halvtimme sedan ungefär och har sedan dess städat i skåpet och suttit i cafet och kollar på ett extremt fint ekipage som står här, jag vill också bli så duktig en dag! Galoppombyten i vartannat steg, galoppiruetter och jättefina samlingar. Aja, nog om detta ekipaget. Red ju som sagt idag, Yackie fick ju gå lugnt igår så idag blev det ett hårdare pass. La fram bommar och började med att trava över dom och sedan längde vi till galoppavstånd. Yackie skötte sig jättebra. Lyssnade bra redan innan jag började rida över bommarna och var lyhörd. Jag låter henne gå på rätt mycket framåt, försöker att inte bromsa henne hela tiden eftersom bjudningen är en bra sak. Hon behöver bakbensaktiviteten så jag försöker att samla ihop hennes nacke men att hon fortfarande har samma energi, därför gör det inget om det går lite i övertempo än så länge, hellre det än för långsamt. Dock blev hon väldigt pigg efter galoppbommarna haha, i galoppen kunde hon samla sig fint men när man försökte bryta av var hon inte sugen på att samarbeta haha! Kul var det i alla fall. :) Kram

Längtar tills man kan rida ute på vardagarna igen ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0