Back on trava

Dagens pass gav mig massor med hopp inför framtiden. Har känt då och då att Yackie och jag inte klickar i ridningen, från marken är hon underbar men från ryggen har jag inte alltid förstått mig på henne. Det har dock gått i vågor, bra pass blandat med dåliga, så är det för alla. I alla fall så var dagens pass ett bra! Värmde upp i både skritt och trav en bra stund, eftersom det var så kallt ute ville jag vara extra noga med att hon hade kommit igång innan jag började kräva något. Som sagt, kallt är lika med stelt, men det släppte ganska fort så det kändes toppen. Mot slutet blev hon riktigt djup och rund i formen och hon höll den formen ovanligt länge!

I mitten av ridpasset blev hon lite springig och jag blev lite små irriterad, men lyckades sitta tillbaka och ta det lugnt och då fick jag henne tillbaka till den rätta formen och bjudningen. DET gav mig hopp, om jag bara lägger in små övningar och håller mig lugn så kommer vi tillbaka dit vi vill. Kändes toppen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0