Yackie

Jag hoppas ni inte har glömt bort att jag var och provred eventuella hyrhästar för någon vecka sedan? Haha, nejdå det kan ni inte ha glömt så mycket som jag tjatar. ;)
I alla fall skrev vi på kontraktet igår! Yackie från Ranchen kommer till oss den 19 augusti och stannar till juni 2013, detta är helt sjukt! :D
 
Yackie kommer jag alltså att dela med min lillasyster och vi kommer ha henne på ett stall på hisingen.
Hon är gammal, 22 år, men hon var riktigt pigg och fräsch att rida, lite stel och hård i munnen - ja, men inget som inte går att jobba med.
Det som var negativt var att hon hade en väldigt omusklad rygg, vi kommer behöva rida henne med snodd tills vi hittar knapparna för vi vill inte riskera att det blir ännu värre, men så får det vara, ingen häst är perfekt, precis som ingen människa är perfekt.
 
 
Hade jag fått gissa på en ålder när jag satt på henne hade jag nog gissat på 8, haha, för hon var en riktig piggelin. ;)
Däremot när man pysslade med henne syntes det på henne att hon inte var i sina unga år, men vem bryr sig om hon ser gammal ut eller inte? Hon var dessutom snäll och go i stallet, detta kommer med andra ord bli riktigt bra! 
 
Bilden är fotad av Elvira (baraelviras.blogg.se) hoppas det var okej att jag lånade bilden!

Kommentarer
Postat av: Johanna ♥

Åh gud va roligt! :D Och hon ser verkligen inte gammal ut! Hon va jätte fin :))

2012-08-08 @ 15:09:59
URL: http://skogensgard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0