Provridningen igår

Förlåt för att jag inte skrev något igår men jag spydde när jag kom hem och gick bara och la mig. 

 
Okej, igår åkte jag mot Sjöis vid elva (efter att ha sovit typ INGENTING, så nervös var jag), när vi kom dit var det massa ridläger människor där osv. 
Vi hade flera hästar vi kunde tänka oss, Erk, Tiara & Parma. Så jag var ganska säker på att någon skulle funka. Men tidigare i veckan hade någon bestämt sig för att hyra Erk och Parma var halt, alltså återstod Tiara, som förresten hade bokat i förväg. Vi fick även provrida Alkmene men hon var alldeles för liten för mig.
 
Tiara var riktigt seg, hon är fyra år (född 2008) och hon var redan segare än någon häst jag har ridit. Däremot var hon riktigt söt och charmig i stallet och väldigt mjuk i munnen, men som sagt väldigt långsam och hon tog inte skänkeln.
Men jag kände ändå att det gick bättre ju längre jag red, hon började mjukna mer och mer och hon kom igång lite grann då och då. 
Däremot min lillasyster gillade henne inte alls, och jag förstår henne, jag tror att det skulle gå att lära sig rida en så seg häst men om det är roligt vet jag inte riktigt. 
Vi har sagt att vi ska höra av oss senare, för jag tror att det skulle kunna bli bättre, men om min lillasyster inte gillar henne är det ju inte roligt, för detta kommer ju betyda att vi lägger mer tid och pengar på just den hästen.
 
Sedan åkte vi direkt från Sjöis vidare till Ranchens ridklubb som hade ett provridningstillfälle klockan 5. På vägen dit fick jag verkligen jätteont i magen och trodde inte jag skulle kunna rida, men när vi var framme var det helt borta, dock kom det tillbaka hemma igen och då spydde jag också.
 
Där provred vi i alla fall Yackie. Yackie är 22 år men hon var riktigt pigg och glad. Väldigt snäll i stallet, och hennes trav var hur mjuk som helst dessutom. 
Det som gör att vi tvekar även på henne var att hennes rygg var sjukt omusklad, hon som var där och visade henne för oss sa att man var tvungen att rida henne i form hela tiden så att ryggen musklades upp igen, det jag känner är att hon är 22 år, kanske blir det svårt att muskla upp henne då? Och kanske får hon ryggproblem? 
 
Okej, jag tror ni fattar, jag har ingen aning om hur vi kommer göra, hyr vi Yackie tar vi en risk men hon var rolig att rida. Hyr vi Tiara har vi ett stoooooort projekt framför oss som jag inte vet om min lillasyster överhuvudtaget vill vara med på? Jag vet knappt om jag vill det själv.
Vet ni någon häst som söker fodervärd får ni gärna säga till! Jag hade inte tänkt ge upp drömmen om att få hyra häst så lätt ... ;) Detta kommer lösa sig.
 
Yackie (bild tagen från Ranchens hemsida)
 
 
Jag & Tiara igår

Kommentarer
Postat av: Anonym

det löser sig nog ska du se ;)<3

2012-08-03 @ 15:36:28
Postat av: Clara

Varför var Yackies rygg omusk´lad? fanns det någon särskild anledning? Om hennes grundkondition är bra och hon tidigare haft musklad rygg så tar det inte lång tid att bygga upp. Och vi har en 34 åring som vi faktiskt musklar upp igen! :) Det går men man det tar lite längre tid bara! I vilket område söker du foderhäst?

Svar: Det låter ju jättebra! :D
idaalvas.blogg.se

2012-08-04 @ 14:59:58
URL: http://tvistirni.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0