Mina starka & svaga sidor

Alla ryttare har ju sina starka och svaga sidor inom ridningen, och jag tror att en viktig sak är att veta om sina brister för att kunna bli bättre. 
Därför brukar jag ofta titta igenom bilder/filmer och leta både positiva saker och negativa saker. 
 
Något jag måste jobba med är min sits, jag är nöjd med mitt överliv, jag är rak i ryggen, men jag måste få bak min skänkel lite mer, jag tycker det är svårt att dra bak skänkeln en aning men ändå ha trampet i stigbygeln, men det är något jag måste träna på helt enkelt. 
Ytterligare en sak är mina händer, jag får lätt små "prinsesshänder", dvs. jag har baksidan av handen överst och alla fingrar vinklade neråt som en liten nypa, haha, inte så bra förklaring kanske, men detta håller faktiskt på att bli bättre! 
Sedan lyckas jag alltid få glappande tyglar, när jag var mindre förstod jag inte meningen av "mjuk hand" och längde helt enkelt på tygeln istället för att bara vara mjuk och följsam, och detta kommer fortfarande tillbaka ibland, men även det jobbar jag på och märker skillnad. 
 
Nu skrev jag ju bara negativa saker, men man ska inte snöa in sig för mycket på det dåliga heller, utan försöka tänka både på det positiva och det negativa, annars börjar nog självförtroendet svacka och det är ju inte bra det heller. 
 
Har ni något ni alltid försöker tänka på? Några svaga sidor, eller har ni kanske något ni är supernöjda över? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0