Inspiration

Nu längtar jag verkligen inför att renovera upp denna bloggen, även om designen inte är så gammal så är det som att den skriker "GAMMAL" och bara står och dammar, jag rider ingen av hästarna på headern och färgkombinationen, ja, vad ska man säga? Men det känns onödigt att byta design innan jag har bilder på en häst jag rider, så just nu klickar jag bara runt och letar inspiration!


Något som jag tycker är fräckt är Jessicas design, men innan lägret någon gång försökte jag göra en design med den färgkombinationen (röd, blå, vit) och om jag ska vara ärlig såg det riktigt fult ut, men Jessica har lyckats riktigt bra. ;) (med andra ord, detta är inget jag kan göra på ett snyggt sätt just nu)

Jag brukar också kika in på Carolines blogg, hon gör übersnygga designer, helt sjukt hur snygga dom är, men det är omöjligt att hämta inspiration från henne, för hennes designer är såpass unika att om man tar inspiration av henne ser det ut som att man försökt kopiera hennes design, och det gillar jag verkligen inte, alla har sin personliga touch och den ska man låta vara personlig för just den personen, inte försöka kopiera. (med andra ord, detta är ingen person jag kan hämta inspiration från heller)
 
 
Sedan finns ju Linn, woooopppa, hennes designer är grymma, men även dom är väldigt egna och som jag skrev över tycker jag inte det är okej att "kopiera" designer, det jag är ute efter är mer färgkombinationer och hur inläggen är upplagda (stor rubrik, liten text osv.), och jag skulle inte ens kunna komma i närheten även om jag försökte haha. 
 

 
Jag tror ni har fattat att jag har NOLL inspiration, och ja, alla hämtar inspiration, Jessica, Carro, Linn, de också! Och det behöver inte vara inspiration från en annan blogg, en gång gjorde jag en design som var helt inspirerad av en schampooflaska som jag tyckte var snygg haha. 
 
Om ni har några idéer får ni gärna hjälpa mig, hur tycker ni bloggen ska se ut? (Stor/liten/fyrkantig/rektangulär header? Rubriker skrivna i caps lock? Färgtema? osv.)
 
Jag funderar lite på marinblå eller brun/beige ...
KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0