Hur är Yackie?

Känner att man kanske får en otydlig bild av hur Yackie är här på bloggen?
Tänkte i alla fall berätta hur jag upplever det hela. ;)

Yackie är en humörhäst, helt klart, inte så att hon är dum vissa dagar, hon ÄR världens snällaste! Men hon kan vara ganska olika att rida från dag till dag, och hon anpassar sig mycket efter ryttarens humör, är jag irriterad är hon också det, men om jag är lugn är hon också det.
Att rida är hon hur snäll som helst, hon skulle aldrig göra någonting elakt, hon är pigg, men inte svår att lugna som Blomme var, så länge du själv håller dig lugn. :)
Men som jag skrev är hon lite olika olika dagar, vissa dagar har hon varit riktigt stark, så fort man börjar trava har hon skjutit iväg och inte reagerat när man tar i henne, även om det brukar lösa sig mot slutet, och andra dagar är hon jättemjuk och svarar på minsta vink. :)

I stallet då, hon är snäll att ha och göra med, gillar inte när man spänner sadelgjorden bara men vilken häst gillar det?
Att leda BRUKAR hon vara stark, det beror på vilket humör hon är på men oftast drar hon i grimskaftet och ska fram, oavsett om man står i vägen eller inte haha.

Detta är alltså hur hon är just nu, men man får tänka på att vi nyss har fått henne, det kommer ta längre tid innan vi känner varandra. Sist men inte minst, jag älskar henne redan.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0